פולמוס קרית יובל: "לזרוק את החרדים לשכונה אחרת זה דבר חמור" • האזינו

דוד לזר No Comments on פולמוס קרית יובל: "לזרוק את החרדים לשכונה אחרת זה דבר חמור" • האזינו
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מצוקת המבנים של מוסדות החינוך החרדי בקריית יובל הגיעה אמש ל'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ברדיו 'קול חי'. בדיון שהתנהל בסוגיה השתתפו ח"מ עיריית ירושלים יצחק פינדרוס, נציג התושבים החרדים והדתיים בקרית יובל שלמה גליק ויו"ר תנועת 'התעוררות' הירושלמית עופר ברקוביץ.

תושב השכונה שלמה גליק טען בחריפות ואמר כי  "תושבי השכונה החרדיים הם קרוב ל6,000 נפש, לזרוק אותם לשכונה אחרת זה דבר חמור ביותר, לומר לאנשים אתם יכולים לגור כאן ולא כאן – זה לא הגיוני, אנשים קנו את דירתם במיטב כספם והשבחיו את מחירי הדירות בכל האיזור, המציאות במקום השתנתה – מדובר בשכונה נורמטיבית שכולם חיים בה בסובלנות".

גליק האשים את ראש העיר ברקת ואמר כי "במנהל הקהילתי 'יובלים' כבר 20 שנה לא היו בחירות, לפני שנתיים היו אמורים להתקיים בחירות, אולם ראש העיר ניצל סעיף בתקנון שהוא יכול למנות אנשים מטעמו. למשך שנתיים".

מנגד, עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת 'התעוררות' הירושלמית טען כי הבעיה המרכזית של העיר ירושלים היא לדעת לנהל את הצרכים של כלל האוכלוסיות והקהילות בעיר", לדבריו, התהליכים הטבעיים של החרדים שגרמו לכניסתם לשכונות חילוניות – ברמת השכונות זה לא עובד כי הצרכים של החרדים שהם כוללים לימודים והשבתה בשבת, הם נוגדים את הצרכים של החילונים, שכן מעוניינים בבילויים בשבת".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות